T212 - Posunovací lokomotiva
|
||||
T212-01.jpg |
T212-02.jpg |
T212-03.jpg |
T212-04.jpg |
T212-05.jpg |
T212-06.jpg |
T212-07.jpg |
|||
Nafotil: archiv DP-M, 11700 - stavby
a tratě
|
||||
T7 |
T2 |
703542-1 |
T10 |
703619-7 |
703619-7 |
703618-9 |
všechny pohromadě...(první nepatří mezi vozy metra) |
||
Vyřazené T212, Nafotil: Michal Kuty
|
||||
Souhrnné informace
|
||||
Dieselová lokomotiva T 212.1 s hydromechanickým přenosem
výkonu je určena na posun vozových souprav po depu a na dopravu těžších
služebních vlaků v tunelech metra. Venkovní rozměry, tvar a uspořádání
odpovídají schválenému jízdnímu obrysu vozidel pro metro. Lokomotiva je
dvounápravová s oběma nápravami hnacími.
Instalovaný naftový motor TATRA T 930.5 o výkonu 170 kW při 1800 ot/min. je dvouřadý dvanáctiválec s uspořádáním válců do V, vzduchem chlazený a s přímým vstřikem paliva. Spojení motoru s převodovkou je provedeno pomocí pružné kotoučové spojky "Periflex". Hydromechanická převodovka zajišťuje plynulý přenos trakční účinnosti motoru v celém rozsahu instalovaného výkonu. Přenáší vstupní výkon v oblasti nízkých a středních rychlostí hydrodynamickým obvodem a v oblasti vyšších rychlostí mechanicky s vyloučením hydrodynamického obvodu. Ze spodní části převodové skříně je výkon přenášen pomocí kloubových hřídelů k nápravovým převodovkám, nacházejícím se na obou hnacích dvojkolích. Rám lokomotivy je celosvařované konstrukce. Na přední části rámu nad motorem a převodovkou je kapota, která je vpředu a po stranách opatřena dveřmi s prolisy pro vstup chladícího vzduchu k motoru. Postranní ochozy a dvoukřídlé dveře po stranách umožňují snadný přístup k údržbě strojního zařízení. Palivová nádrž a vzduchojemy jsou zavěšeny na konstrukci kapoty. Na zadní části rámu je umístěna kabina se stanovištěm strojvedoucího, vybavená čelními pevnými a bočními posuvnými okny. Kabina je zvukově a tepelně izolovaná se vstupem ze zadní plošiny. Úplné řídící a kontrolní zařízení je na přední stěně kabiny. Stanoviště strojvedoucího jsou po levé a pravé straně řídícího pultu. Vozidlo je vybaveno vzduchotlakovou samočinnou a přímočinnou brzdou, působící na obě dvojkolí a ruční zajišťovací brzdou, působící na jedno kolo zadního dvojkolí. Lokomotiva má jeden brzdový válec, odkud jsou za pomoci pákoví jednostranně obrzděna všechna kola třecími brzdovými špalíky. Přímočinná brzda je ovládána pomocí brzdičů DAKO BP a samočinná pomocí DAKO BS2. Základní technické parametry lokomotivy: délka přes nárazníky: 7 220 mm maximální šířka: 2 600 mm maximální výška: 3 330 mm rozchod: 1 435 mm rozvor: 2 800 mm celková hmotnost: 24 t hmotnost na přední nápravu: 12 t hmotnost na zadní nápravu: 12 t typ motoru: T 930.5 maximální výkon motoru: 170 kW maximální otáčky motoru: 1 800 ot./min dovolená rychlost: 40 km/h |
||||
Zdroj: DP-Kontakt, Autor: Ing. Marek
Kopřiva, 11 003
|
||||
|
||||