Anděl | |||||
An001.jpg |
An002.jpg |
An003.jpg |
An004.jpg |
An005.jpg |
|
Nafotil: Tomáš Rejdal
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Navrhovaný název
|
Lidická | ||||
Původní
název
|
Moskevská
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
2.11.1985 | ||||
Umístění
|
podél Nádražní třídy u křižovatky
Anděl (Praha 5)
|
||||
Typ stanice
|
ražená pilířová unifikovaná
|
||||
Konstrukce
stanice
|
trojlodní se středním tunelem v plné délce, 27 páry
prostupů na nástupiště a ostěním smontovaným ze železobetonových
tybinků
|
||||
Délka stanice
|
145,7 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
35,4 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 18,06 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
z mramorových desek červeného odstínu, upevňovaných tradičním způsobem | ||||
Vestibuly
|
severní, povrchový, spojený s objektem s obchody, do něhož ústí tunel s trojicí eskalátorů o délce 59,5 m na výšku 29,75 m | ||||
jižní přímo napojený na podzemní pasáž při Ostrovského ulici s pěti výstupy na uliční úroveň; z nástupiště do něj vedou tři eskalátory délky 61,6 m na výšku 30,8 m | |||||
Další
prostory stanice
|
provozní zařízení jsou umístěna v technologickém
tunelu délky 117,5 m vyraženém za stanicí, strojovny eskalátorů
pod vestibuly
|
||||
celkový počet místností: 163 | |||||
Obestavěný
prostor
|
81 690 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
556 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 21 300, z toho nástup 11 500, výstup 9 800 | ||||
Projektoval
|
DP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing arch. Eva Břusková, Lev Nikolajevič
Popov, ing. arch. Marie Davidová
|
||||
Umělecká
díla
|
florentinská mozaika v severním vestibulu | ||||
bronzová kompozice v jižním vestibulu a 8 bronzových reliéfů na stěnách v prostoru | |||||
nástupiště: kolektiv sovětských autorů | |||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
Drahoslav Novotný, Jiří Šimek, Milan Lec | ||||
Návazná
doprava
|
autobusové nádraží ČSAD | ||||
tramvaje v Nádražní a Plzeňské ulici | |||||
autobusové nádraží MHD
|
|||||
Rekonstrukce stanice po
povodích 2002 |
|||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||