Chodov | |||||
nástupiště |
nástupiště |
1 kolej |
nástupiště |
název stanice a obložení |
|
nástupiště |
nástupiště |
výstup |
vestibul |
vestibul |
|
pohled z vestibulu do stanice |
|||||
Nafotil: Michal Kuty, Asistence: Tomáš
Rejdal, 11.2003
|
|||||
pohled z kabiny |
pohled z kabiny |
pohled z kabiny |
|||
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
|
|||||
nástupiště |
nástupiště |
||||
Nafotil: Jan Tichavský, 09.2003
|
|||||
jeden z výstupů z vestibulu |
podchod |
rozcestník |
uzavřený vstup do stanice |
uzavřený vstup do stanice |
|
informace o výluce |
otevírací doba |
podchod |
|||
Nafotil: Michal Kuty, Asistence: Tomáš
Rejdal, 15.11.2003
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Hloubená stanice, umístěná na
západ od zástavby starého Chodova, mezi dálnicí D1 a Kunratickým lesem.
Se stavbou stanice "zasvěcené" budovatelům se začalo opět tak, aby nemechanizovaný razicí štít od Družby mohl v klidu dorazit do hotové stavební jámy. Na den přesně rok před zahájením provozu trasy I.A štít do stanice skutečně dorazil. Po vyražení všech přilehlých tunelů se přikročilo k dostavbě stanice. Byla to opět bezsloupová stanice s prefabrikovanými nosníky stropu a s jedním vestibulem. Interiér stanice je poměrně podobný ostatním zastávkám této trasy. Hlavní prostor - za nástupišti vyplňují opět keramické obkladačky z Poštorenských závodů, v tomto případě ale v kombinaci vypuklých a vydutých půlválců. Zajímavě působí i rozdílnost přírodní barvy u jednotlivých tvarovek. Stejně jako na těchto stěnách naleznete podobné tvarovky i na čelní stěně a schodišti. Strop je z bílých lamel FEAL a osvětlení tvoří spuštěné příčné lišty na šířku celého nástupiště. Podlaha je obložena leštěnými deskami lipnické žuly a železné předměty včetně budky dozorčího jsou v provedení nerezu. Povrch schodiště je tvořen z mrákotínské žuly zvrchu (nástupnice), resp. ze světlého mramoru zespodu (podstupnice). K výstupu do vestibulu pomáhá 5,4 metrů vysoké pevné schodiště. V povrchovém vestibulu nalezneme totožný strop, včetně stejných, zmenšených svítidel. Nalézá se zde i podchod pod Roztylskou ulicí, s bílou strukturální omítkou na stropě, keramickými obklady na stěnách a jsou tu i zajímavá konzolová svítidla. Na každé straně je podchod napojen na povrch dvojicí pevných schodišť. Klidnému zákoutí s keramickou dlažbou, kašnou a zvláštními sedačkami z barevně glazovaného elektroporcelánu vévodí bronzová figurální plastika budovatele akademického sochaře Františka Radvana a architektů Marka a Duška. V parčíku jsou vysazeny borovice. Součástí stanice jsou i přístřešky pro zastávky autobusů. Tam je keramická dlažba, zídky z betonu, bronzové sloupky a dřevěný laťkový podhled. Zasklené části jsou olištované tombakem. Větrání stanice zajišťují dva válce z nerezového plechu a hlavní větrání z betonu a keramiky. |
|||||
Autor: Jan Bonev
|
|||||
Původní
název
|
Budovatelů
|
||||
Navrhovaný
název
|
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
7.11.1980 | ||||
Umístění
|
západně od Starého Chodova v blízkosti dálnice
Praha-Brno (Praha 11)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, založená v otevřené
svahované jámě
|
||||
Konstrukce
stanice
|
železobetonová monolitická, zastropená nad nástupištěm
předpínanými prefabrikovanými nosníky
|
||||
Délka stanice
|
250,3 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
10,0 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 9,96 m, výška 3,4 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
přírodní keramika ve formě vydutých a vypuklých půlválců | ||||
Vestibuly
|
mělce podzemní s pevným schodištěm na výšku 5,4 m, navazující na podchod pod komunikací budovaného Jižního Města II | ||||
Další
prostory stanice
|
výdechový objekt hlavního větrání | ||||
výdechy staniční vzduchotechniky | |||||
podchod s výstupy do přístřešků pevnými schodišti
|
|||||
celkový počet místností 97 | |||||
Obestavěný
prostor
|
60 700 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
168 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 7 200, z toho nástup 5 800, výstup 1 400 | ||||
Projektoval
|
DP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Jiří Dušek, ing. arch.
Jan Marek
|
||||
Umělecká
díla
|
plastika budovatele: ak. soch. František Radvan | ||||
keramická fontána a sedačky: ak. soch. Alena
Kroupová
|
|||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
Jiří Kuba | ||||
Návazná
doprava
|
autobusy MHD | ||||
přímá obsluha sídliště Jižní Město II a rekreační oblasti Kunratického lesa | |||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||