I.P.Pavlova | |||||
podchod |
plastika ve vestibulu |
stanoviště dozorčího ve vestibulu |
vstup z podchodu |
výstup nám. I.P.Pavlova |
|
výstup Tylovo nám. a tram směr Karlovo nám. |
eskalátory ve stanici |
1 kolej |
2 kolej |
nástupiště |
|
stanoviště SPT a nouzový východ |
|||||
Nafotil: Jan Krblich
|
|||||
nástupiště |
lokotraktor na 1 koleji |
||||
Nafotil: Drak, 05.2003
|
|||||
wžb s vozíkem na 2 koleji |
lokotraktor na 2 koleji |
||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 07.2003
|
|||||
1 kolej |
nástupiště |
2 kolej |
souprava ve stanici |
soupravy ve stanici |
|
souprava ve stanici |
|||||
Nafotil: Michal Kuty, 1.11.2003
|
|||||
Orientační prvek ve vestibulu |
|||||
Nafotil: Drak, 14.1.2004
|
|||||
Průjezd pracovního vozu stanicí v noční výluce |
MUV ve stanici v noční výluce |
||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 7.5.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
9.5.1974 | ||||
Umístění
|
pod Legerovou třídou mezi náměstím I. P. Pavlova
a Rumunskou ulicí (Praha 2)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, založená v jámě pod
ochranou pilotových stěn a rozpěrných mezistropů
|
||||
Konstrukce
stanice
|
čtyř - až šestipodlažní monolitická konstrukce
zastropená předpínanými prefabrikovanými nosníky, uloženými na pilotových
stěnách
|
||||
Délka stanice
|
165 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
19,0 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 10,2 m, výška 3,5 m, s dvěma řadami podpěrných sloupů | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
mramorové desky | ||||
Vestibuly
|
s výstupem trojicí eskalátorů do podchodu pod křižovatkou ulic Jugoslávské a Legerovy; z podchodu pěti výstupy na uliční straně | ||||
Další
prostory stanice
|
služební a provozní místnosti ve třech podlažích vestibulové části v počtu 101 | ||||
podzemní garáže Pragocaru ve čtyřech podlažích nad nástupištěm s vjezdem z ulice Lublaňské | |||||
Obestavěný
prostor
|
75 600 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
160,8 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 21 700, z toho nástup 5 600, výstup 16 100 | ||||
Projektoval
|
Intreprojekt Brno | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Otakar Maděra
|
||||
Umělecká
díla
|
reliéf lvů z původních mariánských hradeb restaurovali: J. Vitvar, V. Hlavatý, A. Viškovská, M. Vajchrt | ||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Macháček, Václav Kosař | ||||
Návazná
doprava
|
tramvaje, autobusy v Jugoslávské ulici | ||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||