Muzeum C | |||||
1 kolej |
2 kolej |
přestup na linku A Eskalátory 096+097 |
vstup do výtahu u druhé koleje |
Výtah ve stanici u 2 koleje |
|
výtah na povrchu - Washingtonova ul. |
přímý výstup do vestibulu Eskalátory 022+023 |
pohled z vestibulu na peron 1 koleje |
pohled z vestibulu na peron 2 koleje |
vestibul Eskalátory 022+023 |
|
deska ve vestibulu |
|||||
Nafotil: Jan Krblich
|
|||||
pohled z kabiny |
pohled z kabiny |
||||
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
9.5.1974 | ||||
Umístění
|
nástupní část mezi ulicemi Wilsonovou a Washingtonovou,
vestibulová pod horní částí Václavského náměstí pod Mezibranskou
ulici (Praha1)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, od roku 1978 přestupní,
založená v otevřené jámě, zajištěné podzemními stěnami, hladina
podzemní vody 7 m pod povrchem
|
||||
Konstrukce
stanice
|
nástupištní části jednopodlažní monolitická s
předpínavými prefabrikovanými stropními nosníky, ve vestibulové
a podchodové části dvoupodlažní s deskovými stropy podepřenými ocelovými
sloupy
|
||||
Délka stanice
|
194 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
10,0 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 10,0 m, výška 4,3 - 5,0 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
mramorové desky | ||||
Vestibuly
|
s výstupem do podchodu pevným schodištěm a dvěma eskalátory na výšku 4,2 m; podchodová pasáž s prodejnami má 7 výstupů na uliční úroveň | ||||
Další
prostory stanice
|
služební a provozní místnosti v dolním podlaží vestibulové části v počtu 114 | ||||
Obestavěný
prostor
|
40 193 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
214,1 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 27 300, z toho nástup 1600, výstup 11 200, přestup 14 500 | ||||
Projektoval
|
PÚDIS Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Jan Špičák
|
||||
Umělecká
díla
|
žádná | ||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Miroslav Machuta, ing. Eduard Králík | ||||
Návazná
doprava
|
tramvaje v ulicích Škrétova a Vinohradská | ||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||