Muzeum C
MUc-kol1.jpg
1 kolej
MUc-kol2.jpg
2 kolej
MUc-prestup_na_MUa_E096+097.jpg
přestup na linku A
Eskalátory 096+097
MUc-vstup_od_vytahu_ke_kol2.jpg
vstup do výtahu u druhé koleje
MUc-dolni_st_vytahuukol2.jpg
Výtah ve stanici u 2 koleje
MUc-horni_st_vytahu-Washingtonova-ul.jpg
výtah na povrchu - Washingtonova ul.
MUc-primy_vystup_do_vest_E022+023.jpg
přímý výstup do vestibulu
Eskalátory 022+023
MUc-pohledzvestnaperon_kol1.jpg
pohled z vestibulu na peron 1 koleje
MUc-pohled_z_vestnaperon_kol2.jpg
pohled z vestibulu na peron 2 koleje
MUc-vestibul_E022+023.jpg
vestibul
Eskalátory 022+023
MUc-vestibul_deska.jpg
deska ve vestibulu
Nafotil: Jan Krblich
P1010058.JPG
pohled z kabiny
P1010059.JPG
pohled z kabiny
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Informace o stanici
Původní název 
 
Zahájení provozu  ve  stanici 
 9.5.1974
Umístění 
 nástupní část mezi ulicemi Wilsonovou a Washingtonovou, vestibulová pod horní  částí Václavského náměstí pod Mezibranskou ulici (Praha1)
Typ stanice 
 hloubená, od roku 1978 přestupní, založená v otevřené jámě, zajištěné podzemními  stěnami, hladina podzemní vody 7 m pod povrchem
Konstrukce stanice 
 nástupištní části jednopodlažní monolitická s předpínavými prefabrikovanými  stropními nosníky, ve vestibulové a podchodové části dvoupodlažní s deskovými  stropy podepřenými ocelovými sloupy
Délka stanice 
 194 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 10,0 m
Nástupiště 
 šířka 10,0 m, výška 4,3 - 5,0 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 mramorové desky
Vestibuly 
 s výstupem do podchodu pevným schodištěm a dvěma eskalátory na výšku 4,2 m;  podchodová pasáž s prodejnami má 7 výstupů na uliční úroveň
Další prostory  stanice 
 služební a provozní místnosti v dolním podlaží vestibulové části v počtu 114
Obestavěný  prostor 
 40 193 m3
Stavební náklady 
 214,1 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 27 300, z toho nástup 1600, výstup 11 200, přestup  14 500
Projektoval 
 PÚDIS Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Jan Špičák
Umělecká díla 
 žádná
Hlavní  stavbyvedoucí 
 ing. Miroslav Machuta, ing. Eduard Králík
Návazná doprava 
 tramvaje v ulicích Škrétova a Vinohradská
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět