Výstavba stanice metra depo Hostivař
Informace
Nová stanice metra bude v krajní, západní lodi haly depa metra v Malešicích při ulici Černokostelecké. Tato stanice bude koncová a bude využívat manipulační trať ze stanice Skalka do depa metra. Vybudování této stanice umožní přesunout autobusové terminály na okraj kompaktní městské zástavby a tím omezit jejich negativní vlivy na životní prostředí Prahy 10. Půjde o přesun terminálu městských autobusů ze Skalky a meziměstských autobusů ze Želivského. Zároveň bude v předpolí stanice vybudováno parkoviště P+R.

Jedná se o prodloužení metra ze stanice Skalka do průmyslové zóny Malešice se stanicí v Depu Hostivař. Cílem prodloužení trasy A do stanice Depo Hostivař je umožnit zkrácení návozu cestujících do města autobusovou a příměstskou dopravou. Současně je možné přímo obsloužit malešický průmyslový a administrativní komplex v přímé pěší dostupnosti této stanice.
Základní technické parametry: stavební délka 1,062 km, provozní délka 1,031 km, 1 stanice.
Konkrétní přínos: z hlediska ekonomického dojde v autobusové dopravě MHD díky zkrácení vozového ramene u 12 linek k celkovému snížení dopravních výkonů ročně cca o 257 tis. vozokm. Provozní náklady této trakce bez uvažování režií se mohou snížit až o 8 mil. Kč a spotřeba nafty o 103 tis. litrů. U oblastních a dálkových spojů ČSAD dojde přenesením terminálu Želivského u 8 linek a 14ti spojů denně k roční úspoře výkonů 27,7 tis. vozokm, nákladů 860 tis. Kč a 8,6 tis. litrů PHM.
V individuálním motorismu se očekává u 548 míst systému P+R v celodenní rozvaze zhruba 90 % naplněnost, 1,5 násobná obrátkovost a úspora při jedné jízdě 2 x 3,5 km. V ročním vyjádření mohou vzniknout úspory 1 730 tis. vozokm, 8,65 mil. Kč a 155 tis. litrů PHM.
Nezanedbatelným kladem této realizace z hlediska ekologického je přemístění terminálu trasy A metra a terminálu návazné autobusové dopravy z lokality Skalka do lokality Depa Hostivař. Podstatná redukce výkonů nekolejové dopravy o 2 015 vozokm snižuje vznik škodlivých emisí o 24,4 tuny ročně, z toho oxidu dusíku o 8 tun. V oblasti kladných dopadů do životního prostředí nelze opomenout celkové zklidnění klimatu, parteru a hluboké zátěže v oblasti Skalka.
Vzhledem k výši investičních nákladů se předpokládá účast státního rozpočtu, neboť tato investice přesahuje možnosti rozpočtu hl. m. Prahy.

Termíny realizace: 07.2004-06.2006
Zahájení zkušebního provozu bez cestujících: 17.4.2006
Zahájení provozu s cestujícími: 26.5.2006
Celkové Režijní náklady akce: 867 021 000 Kč
Vizualizace
1.jpg
stanice
2.jpg
stanice
3.jpg
stanice
depo.jpg
původní vizualizace
letecký pohled
letecký pohled
chodnik.jpg
pojízdný chodník k nástupišti
portal.jpg
vstupní portál ke stanici
hostivar_nastupiste-pohled2.jpg
hostivar nastupiste
hostivar_nadhledpersp.jpg
hostivar nadhled persp.
hostivar_nastupiste-pohled1.jpg
hostivar nastupiste
hostivar_ortofoto.jpg
hostivar ortofoto.
hostivar_ortofoto_var1.jpg
hostivar ortofoto
Vizualizace: Metroprojekt a Praha 10
 
Fotogalerie před výstavbou stanice
» Fotogalerie před výstavbou stanice v depu Hostivař
Fotogalerie výstavby
fotogalerie výstavby
24.6.2005
fotogalerie výstavby
10.8.2005
fotogalerie výstavby
7.9.2005
fotogalerie výstavby
2.11.2005
fotogalerie výstavby
16.11.2005
fotogalerie výstavby
1.12.2005
fotogalerie výstavby
14.12.2005
fotogalerie výstavby
18.1.2006
fotogalerie výstavby
15.2.2006
fotogalerie výstavby
27.2.2006
fotogalerie výstavby
15.3.2006
fotogalerie výstavby
22.3.2006
fotogalerie výstavby
28.3.2006
fotogalerie výstavby
31.3.2006
fotogalerie výstavby
5.4.2006
fotogalerie výstavby
11.4.2006
fotogalerie výstavby
19.4.2006
fotogalerie výstavby
20.4.2006
fotogalerie výstavby
24.4.2006
fotogalerie výstavby
2.5.2006
Zpět