Strašnická | |||||
1 kolej |
1 kolej+kolej 51 |
2 kolej |
vestibul |
nástupiště |
|
schody, pro cestující vedoucí nikam |
povrch |
povrch |
|||
Nafotil: Jan Krblich
|
|||||
Strašnická |
pohled směr Skalka |
nástupiště |
nástupiště |
||
Nafotil: Michal Kuty, asistence: Tomáš
Rejdal, 22.11.2003
|
|||||
pohled z kabiny |
|||||
Nafotil: Michal Kuty, 16.12.2003
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Stanice je vybavena šesti výhybkami,
dvojitou kolejovou spojkou ("kříž") a dvěma odstavnými kolejemi (č. 51,
52) s užitečnou délkou menší než 100 m, tzn. neumožňující odstavení pětivozové
soupravy. Staniční reléové zabezpečovací zařízení (SRZZ) typu AŽD-71 zabezpečuje
obousměrné jízdy ze/do st. SK = banalizovaná kolej; ze/do st. ZE je zřízen
jedosměrný automatický blok.
|
|||||
Autor: McQ
|
|||||
Původní
název
|
-
|
||||
Navrhovaný
název
|
Starostrašnická
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
11.7.1987 | ||||
Umístění
|
u křižovatky ulic Starostrašnická-V olšinách
(Praha 10)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, založená v otevřené
jámě, dokončovaná za provozu tunelových spojek do depa Hostivař,
do roku 1990 dočasně koncová
|
||||
Konstrukce
stanice
|
monolitická železobetonová, zastropená předpjatými
prefabrikovanými nosníky, s možností dostavby druhého vestibulu
za provozu stanice
|
||||
Délka stanice
|
497 m včetně odstavných kolejí
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
7,5 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 10,96 m, 5,05 m | ||||
Obklad
stěn v prostoruástupiště
|
glazované keramické tvárnice Hurdis v tmavohnědé barvě | ||||
Vestibuly
|
kruhový povrchový, spojený s nástupištěm pevným
schodištěm na výšku 4,6 m
|
||||
Další
prostory stanice
|
provozní a služební místnosti v celkovém počtu
115
|
||||
odstavné a obratové koleje v délce 291 m | |||||
podchod pod ulicí V olšinách | |||||
Obestavěný
prostor
|
40 200 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
241,4 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1987 v ranní špičce celkem 10 300, z toho nástup 6 200, výstup 4 100 | ||||
Projektoval
|
DP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Vlastimil Jakl
|
||||
Umělecká
díla
|
plastická stěna ve vestibulu: ak. mal. Karel
Vaňura
|
||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Petr Hudec | ||||
Návazná
doprava
|
tramvaje a autobusy MHD v ulici V olšinách | ||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||