Můstek B
P2121526.JPG
1 kolej
P2121524.JPG
1 kolej
P2121521.JPG
1 kolej
P2121532.JPG
2 kolej
P2121550.JPG
souprava 81-71 na druhé koleji
P2121551.JPG
souprava 81-71 na druhé koleji
P2121531.JPG
střední loď
P2121527.JPG
střední loď
P2121547.JPG
střední loď
P2121549.JPG
název stanice za kolejištěm
P2121525.JPG
přímý přestup na trasu A začínající na konci střední loďě
P2121519.JPG
přestup na trasu A
P2121516.JPG
přestup na trasu A
P2121517.JPG
přestup na trasu A
P2121513.JPG
přestup na trasu A
P2121514.JPG
přestup na trasu A
P2121518.JPG
přestup na trasu A
P2121512.JPG
přestup na trasu A
P2121542.JPG
druhý přestup na trasu A vedoucí ze středu stanice
P2121541.JPG
střední loď
P2121548.JPG
prostor pod přestupem na trasu A
P2121535.JPG
přestup na trasu A
P2121534.JPG
pohled do druhé koleje
P2121540.JPG
pohled do druhé koleje
P2121544.JPG
pohled do druhé koleje
P2121546.JPG
souprava 81-71 na druhé koleji
P2121536.JPG
přestup na trasu A
P2121553.JPG
přímý výstup ze stanice na povrch
P2121554.JPG
vestibul stanice
P2121555.JPG
vestibul stanice
P2121556.JPG
vestibul stanice
P2121564.JPG
eskalátorový tunel mezi vestibulem a podchodem
P2121563.JPG
vstup do metra
P2121561.JPG
výstup směr Národní třída
P2121557.JPG
výstup směr Národní třída
P2121562.JPG
Výstup směr Jungmannovo nám.
P2121558.JPG
informační středisko DP
P2121560.JPG
keramická stěna
   
Nafotil: Tomáš Rejdal, 12.2.2006
P7190263.JPG
P7190263.JPG
P7190265.JPG
P7190265.JPG
P7190269.JPG
P7190269.JPG
P7190272.JPG
P7190272.JPG
P7190274.JPG
P7190274.JPG
P7190277.JPG
P7190277.JPG
P7190278.JPG
P7190278.JPG
P7190281.JPG
P7190281.JPG
P7190287.JPG
P7190287.JPG
P7190295.JPG
P7190295.JPG
P7190297.JPG
P7190297.JPG
P7190299.JPG
P7190299.JPG
P7190304.JPG
P7190304.JPG
P7190310.JPG
P7190310.JPG
P7190312.JPG
P7190312.JPG
P7190314.JPG
P7190314.JPG
P7190317.JPG
P7190317.JPG
P7190319.JPG
P7190319.JPG
P7190321.JPG
P7190321.JPG
P7190322.JPG
P7190322.JPG
P7190325.JPG
P7190325.JPG
P7190328.JPG
P7190328.JPG
P7190329.JPG
P7190329.JPG
P7190330.JPG
P7190330.JPG
P7190333.JPG
P7190333.JPG
P7190334.JPG
P7190334.JPG
P7190336.JPG
P7190336.JPG
P7190337.JPG
P7190337.JPG
P7190339.JPG
P7190339.JPG
P7190341.JPG
P7190341.JPG
P7190343.JPG
P7190343.JPG
P7190344.JPG
P7190344.JPG
P7190347.JPG
P7190347.JPG
P7190349.JPG
P7190349.JPG
P7190350.JPG
P7190350.JPG
P7190352.JPG
P7190352.JPG
P7190355.JPG
P7190355.JPG
P7190357.JPG
P7190357.JPG
P7190358.JPG
P7190358.JPG
P7190359.JPG
P7190359.JPG
P7190360.JPG
P7190360.JPG
P7190363.JPG
P7190363.JPG
P7190365.JPG
P7190365.JPG
P7190366.JPG
P7190366.JPG
P7190367.JPG
P7190367.JPG
P7190371.JPG
P7190371.JPG
P7190372.JPG
P7190372.JPG
P7190376.JPG
P7190376.JPG
Nafotil: Cipísek, 19.7.2006
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii
Informace o stanici
Původní název 
 -
Navrhovaný název 
 -
Zahájení provozu  ve  stanici 
 2.11.1985
Umístění 
 v podzemí mezi Jungmannovým a Václavským náměstím, 10 m pod úrovní trasy A, s  vestibulem pod Jungmannovým náměstím
Typ stanice 
 ražená sloupová, přestupní
Konstrukce stanice 
 trojlodní s převýšenou střední lodí, 18 páry prostupů na nástupiště, ostěním  montovaným z litinových tybinků a raženými přestupními chodbami o průměru 5,1  až 9,2 m na trasu A
 řešena s možností výstavby druhého eskalátorového tunelu v prostoru Myslbek nebo  Černá růže
Délka stanice 
 109,6 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 40,3 m
Nástupiště 
 šířka 16,06 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 glazované keramické tvarovky
Vestibuly 
 podpovrchová čtyřpodlažní železobetonová monolitická konstrukce, z části  zastropená předpjatými prefabrikovanými nosníky, založená v jámě pod ochranou  kotvených podzemních stěn
 má dvě veřejně přístupná podlaží, vestibulové 16,5 m pod terénem a podchodové  5,3 m pod terénem s 5 výstupy na uliční úroveň pevnými schodišti a 4 eskalátory
 je spojen s nástupištěm 3 eskalátory o délce 45,12 m na výšku 22,56 m a s  podchodem dalšími 3 eskalátory na výšku 11,2 m
Další prostory  stanice 
 v technologickém tunelu před stanicí, dlouhém 23 m, a ve vstupním objektu
 celkový počet místností 149
Obestavěný  prostor 
 105 424 m3
Stavební náklady 
 552 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 55 000, z toho nástup 9 700, výstup 26 400, přestup  18 900
Projektoval 
 DP-Metroprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Jarmil Srpa; ing. ak. arch. Miroslav Suchý: pěší zóna
Umělecká díla 
 keramický reliéf v podchodu Jungmannova náměstí: ak soch. Lubomír Šilar
 keramická stěna ve vestibulu: ak soch. Helena Samohelová
 fontánka na náměstí: prof. ak. soch. Jiří Kryštůfek
 osvětlovací prvky pěší zóny: ak. soch Jiří Flašar
 fontánka u Dětského domu: ing. arch. Karel Fořtl, ing. arch Miroslav Suchý
Hlavní  stavbyvedoucí 
 ing. Vlastimil Veverka, ing. Vladimír Bešťák, ing. Eduard Králík, ing. Jiří Kolář
Návazná doprava 
 přímá obsluha centra města
Rekonstrukce  stanice po 
povodích 2002
 
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět