Můstek B | |||||
1 kolej |
1 kolej |
1 kolej |
2 kolej |
souprava 81-71 na druhé koleji |
|
souprava 81-71 na druhé koleji |
střední loď |
střední loď |
střední loď |
název stanice za kolejištěm |
|
přímý přestup na trasu A začínající na konci střední loďě |
přestup na trasu A |
přestup na trasu A |
přestup na trasu A |
přestup na trasu A |
|
přestup na trasu A |
přestup na trasu A |
přestup na trasu A |
druhý přestup na trasu A vedoucí ze středu stanice |
střední loď |
|
prostor pod přestupem na trasu A |
přestup na trasu A |
pohled do druhé koleje |
pohled do druhé koleje |
pohled do druhé koleje |
|
souprava 81-71 na druhé koleji |
přestup na trasu A |
přímý výstup ze stanice na povrch |
vestibul stanice |
vestibul stanice |
|
vestibul stanice |
eskalátorový tunel mezi vestibulem a podchodem |
vstup do metra |
výstup směr Národní třída |
výstup směr Národní třída |
|
Výstup směr Jungmannovo nám. |
informační středisko DP |
keramická stěna |
|||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 12.2.2006
|
|||||
P7190263.JPG |
P7190265.JPG |
P7190269.JPG |
P7190272.JPG |
P7190274.JPG |
|
P7190277.JPG |
P7190278.JPG |
P7190281.JPG |
P7190287.JPG |
P7190295.JPG |
|
P7190297.JPG |
P7190299.JPG |
P7190304.JPG |
P7190310.JPG |
P7190312.JPG |
|
P7190314.JPG |
P7190317.JPG |
P7190319.JPG |
P7190321.JPG |
P7190322.JPG |
|
P7190325.JPG |
P7190328.JPG |
P7190329.JPG |
P7190330.JPG |
P7190333.JPG |
|
P7190334.JPG |
P7190336.JPG |
P7190337.JPG |
P7190339.JPG |
P7190341.JPG |
|
P7190343.JPG |
P7190344.JPG |
P7190347.JPG |
P7190349.JPG |
P7190350.JPG |
|
P7190352.JPG |
P7190355.JPG |
P7190357.JPG |
P7190358.JPG |
P7190359.JPG |
|
P7190360.JPG |
P7190363.JPG |
P7190365.JPG |
P7190366.JPG |
P7190367.JPG |
|
P7190371.JPG |
P7190372.JPG |
P7190376.JPG |
|||
Nafotil: Cipísek, 19.7.2006
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
-
|
||||
Navrhovaný
název
|
-
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
2.11.1985 | ||||
Umístění
|
v podzemí mezi Jungmannovým a Václavským náměstím,
10 m pod úrovní trasy A, s vestibulem pod Jungmannovým náměstím
|
||||
Typ stanice
|
ražená sloupová, přestupní
|
||||
Konstrukce
stanice
|
trojlodní s převýšenou střední lodí, 18 páry prostupů na nástupiště, ostěním montovaným z litinových tybinků a raženými přestupními chodbami o průměru 5,1 až 9,2 m na trasu A | ||||
řešena s možností výstavby druhého eskalátorového
tunelu v prostoru Myslbek nebo Černá růže
|
|||||
Délka stanice
|
109,6 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
40,3 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 16,06 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
glazované keramické tvarovky | ||||
Vestibuly
|
podpovrchová čtyřpodlažní železobetonová monolitická konstrukce, z části zastropená předpjatými prefabrikovanými nosníky, založená v jámě pod ochranou kotvených podzemních stěn | ||||
má dvě veřejně přístupná podlaží, vestibulové 16,5 m pod terénem a podchodové 5,3 m pod terénem s 5 výstupy na uliční úroveň pevnými schodišti a 4 eskalátory | |||||
je spojen s nástupištěm 3 eskalátory o délce
45,12 m na výšku 22,56 m a s podchodem dalšími 3 eskalátory na výšku
11,2 m
|
|||||
Další
prostory stanice
|
v technologickém tunelu před stanicí, dlouhém
23 m, a ve vstupním objektu
|
||||
celkový počet místností 149 | |||||
Obestavěný
prostor
|
105 424 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
552 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 55 000, z toho nástup 9 700, výstup 26 400, přestup 18 900 | ||||
Projektoval
|
DP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Jarmil Srpa; ing. ak.
arch. Miroslav Suchý: pěší zóna
|
||||
Umělecká
díla
|
keramický reliéf v podchodu Jungmannova náměstí: ak soch. Lubomír Šilar | ||||
keramická stěna ve vestibulu: ak soch. Helena Samohelová | |||||
fontánka na náměstí: prof. ak. soch. Jiří Kryštůfek | |||||
osvětlovací prvky pěší zóny: ak. soch Jiří
Flašar
|
|||||
fontánka u Dětského domu: ing. arch. Karel Fořtl, ing. arch Miroslav Suchý | |||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Vlastimil Veverka, ing. Vladimír Bešťák, ing. Eduard Králík, ing. Jiří Kolář | ||||
Návazná
doprava
|
přímá obsluha centra města | ||||
Rekonstrukce stanice po
povodích 2002 |
|||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||