Linka B: Zličín - Černý Most | ||||||||||
Rozsah provozu: 5:00 - 24:00 | ||||||||||
Počet stanic: 24 | ||||||||||
Provozní délka: 25,704 km | ||||||||||
Jízdní doba celé trasy: 41 min. | ||||||||||
Provoz: |
ráno |
dopoledne |
odpoledne |
večer |
||||||
int. |
souprav |
int. |
souprav |
int. |
souprav |
int. |
souprav |
|||
po - čt |
2:30 |
? |
5:00 |
? |
2:30 |
? |
10:00 |
10 |
||
pá |
2:30 |
? |
5:00 |
? |
3:00 |
? |
10:00 |
10 |
||
so |
7:30 |
13 |
7:30 |
13 |
7:30 |
13 |
10:00 |
10 |
||
ne |
10:00 |
10 |
10:00 |
13 |
7:30 |
13 |
10:00 |
10 |
||
Provoz zajišťují soupravy: 81-71M | Typ zabezpečovacího zařízení: ARS | |||||||||
Schéma trasy
|
|||||
Historie výstavby
|
|||||
Úsek
|
Název
|
Počet stanic
|
Datum otevření
|
Délka
|
Zahájení výstavby
|
I.B
|
Smíchovské nádraží - Florenc
|
7
|
2. listopadu 1985
|
4,9
|
1979
|
II.B
|
Florenc – Českomoravská
|
4
|
22. listopadu 1990
|
4,4
|
1986
|
III.B
|
Smíchovské nádraží – Nové Butovice
|
3
|
26. října 1988
|
4,9
|
1984
|
IV.B
|
Českomoravská – Černý Most
|
5
|
8. listopadu 1998*
|
6,3
|
1991
|
V.B
|
Nové Butovice – Zličín
|
5
|
11. listopadu 1994
|
5,1
|
1988
|
Podrobné informace o jednotlivých
úsecích
|
|||||
II.B :: Florenc – Českomoravská
|
|||||
IV.B :: Českomoravská – Černý Most
|
|||||
V.B :: Nové Butovice – Zličín
|
|||||
* bez stanic Kolbenova a Hloubětín. Úsek byl oficiálně dostavěn až 8. června 2001. | |||||
Zkratky linky B
|
|||||
Zličín | ZL | ||||
Stodůlky | SD | ||||
Luka | LK | ||||
Lužiny | LZ | ||||
Hůrka | HU | ||||
Nové Butovice | NB | ||||
Jinonice | JI | ||||
Radlická | RD | ||||
Smíchovské nádraží | SN | ||||
Anděl | AN | ||||
Karlovo náměstí | KN | ||||
Národní třída | NA | ||||
Můstek | MS-B | ||||
Náměstí Republiky | NR | ||||
Florenc | FR-B | ||||
Křižíkova | KR | ||||
Invalidovna | IN | ||||
Palmovka | PA | ||||
Českomoravská | CE | ||||
Vysočanská | VS | ||||
Kolbenova | KL | ||||
Hloubětín | HL | ||||
Rajská zahrada | RZ | ||||
Černý Most | CM | ||||
Depo Zličín | DZ |
Souhrnné informace
|
||||||||||||
stanice
|
hloubka
[m] |
délka
[m] |
typ
|
šířka nástupiště
[m] |
počet vestibulů
|
délka středního tunelu [m]
|
počet
prostupů [páry] |
obrat cestujících v ranní špičce
(1986)
|
cena
[mil. Kčs] | |||
celkem
|
nástup
|
výstup
|
přestup
| |||||||||
Zličín
|
2,80
|
444,50
|
HSo
|
?
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Stodůlky
|
13,10
|
356,00
|
HSo
|
?
|
2
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Luka
|
0,55
|
368,00
|
POo
|
?
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Lužiny
|
7,00
|
378,00
|
HSo
|
?
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Hůrka
|
1,70
|
360,00
|
HSo
|
?
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Nové Butovice
|
5,30
|
592,70^
|
HOo
|
10,96
|
2
|
-
|
-
|
40 100
|
22 700
|
17 400
|
-
|
279,3
|
Jinonice
|
23,00
|
198,00
|
RPo
|
18,06
|
1
|
35,0
|
7
|
7 300
|
2 000
|
5 300
|
-
|
306,7
|
Radlická
|
10,16
|
251,00
|
HOo
|
10,16
|
1
|
-
|
-
|
2 400
|
1 500
|
900
|
-
|
306,5
|
Smíchovské nádraží
|
10,0
|
405,6^
|
HOo
|
10,16
|
2
|
-
|
-
|
28 800
|
20 900
|
7 900
|
-
|
478,0
|
Anděl
|
35,4
|
145,7
|
RPo
|
18,06
|
2
|
cca 110
|
27
|
21 300
|
11 500
|
9 800
|
-
|
556,0
|
Karlovo náměstí
|
40,0
|
165,8
|
RPo
|
18,06
|
2
|
cca 110
|
19
|
12 200
|
4 300
|
7 900
|
-
|
711,0
|
Národní třída
|
39,0
|
111,5
|
RPo
|
18,06
|
1
|
134
|
15
|
6 000
|
900
|
5 100
|
-
|
334,0
|
Můstek
|
40,3
|
109,6
|
RSo
|
16,06
|
1
|
cca 110
|
18
|
55 000
|
9 700
|
26 400
|
18 900
|
552,0
|
Náměstí Republiky
|
40,0
|
109,4
|
RPo
|
18,06
|
2
|
cca 90
|
18
|
14 800
|
3 800
|
11 000
|
-
|
618,0
|
Florenc
|
39,0
|
109,5
|
RSo
|
16,06
|
1
|
cca 110
|
23
|
47 200
|
12 500
|
19 600
|
15 100
|
560,0
|
Křižíkova
|
34,8
|
111,0
|
RPo
|
18,06
|
1
|
?
|
7
|
-
|
-
|
-
|
-
|
353,0
|
Invalidovna
|
20
|
111,0
|
RPo
|
18,06
|
1
|
?
|
7
|
-
|
-
|
-
|
-
|
309,6
|
Palmovka
|
12,4
|
203,4
|
HOo
|
10,16
|
2
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
412,5
|
Českomoravská
|
25,8
|
217
|
RPo
|
18,06
|
1
|
?
|
7
|
-
|
-
|
-
|
-
|
504,8
|
Vysočanská
|
31
|
?
|
RPo
|
18,06
|
2#
|
?
|
?
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Kolbenova*
|
26
|
?
|
RPo
|
18,06
|
1
|
?
|
?
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Hloubětín**
|
26
|
?
|
RPo
|
18,06
|
1
|
?
|
?
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Rajská zahrada
|
0
|
?
|
PSs
|
?
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Černý Most
|
0
|
?
|
PSp
|
?
|
0
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
?
|
Legenda ke sloupci typ:
RXx - ražená, HXx - hloubená, PXx - povrchová XSx - sloupová, XPx - pilířová, XOx - bezsloupová XXo - ostrovní, XXp - postranní, XXs - speciální ^ Včetně odstavných kolejí # Druhý vestibul byl otevřen až 28.6.2000 * Stanice zprovozněna až 8.6.2001 ** Stanice zprovozněna až 17.10.1999 |
INTERVALY NA LINCE B (platné
pro neprázdninový provoz) |
|||||
Pondělí - Čtvrtek |
Pátek |
Sobota |
Neděle |
||
5:00 - 6:30 |
10-3 min |
10-3 min |
10 min |
10 min |
|
6:30 - 8:30 |
2-3 min |
2-3 min |
7,5 min |
10 min |
|
8:30 - 9:45 |
2-4 min |
2-4 min |
7,5 min |
10 min |
|
9:45 -13:30 |
5 min |
5 min |
7,5 min |
10 min |
|
13:30-15:30 |
3-4 min |
3-4 min |
7,5 min |
7,5 min |
|
15:30-17:30 |
3-4 min |
3-5 min |
7,5 min |
7,5 min |
|
17:30-19:00 |
3-5 min |
5-6 min |
7,5 min |
7,5 min |
|
19:00-20:00 |
5-7 min |
5-7 min |
7,5 min |
7,5 min |
|
20:00-24:00 |
10 min |
10 min |
10 min |
10 min |
|
|
|||||